Mainossisältö

Ässä Uusiorenkaat valmistaa vanhaan runkoon uuden renkaan

Yrittäjä Antti Vallinen tilaa uudet pintakumit Portugalista nauhoina.

Uusiorengas testataan yhtä perusteellisesti kuin uusikin rengas

Uusiorengas on laadultaan ja käytettävyydeltään aivan uuden veroinen, toisinaan jopa parempi, sillä jokainen myytävä rengas tarkastetaan. Uusiorenkaisiin liittyy edelleen ennakkoluuloja, jotka ovat nykytekniikan ansiosta turhia.
– Uusiorengas käy lävitse samat testit kuin uudetkin renkaat. Lähetämme Trafille tietyn osan tuotannosta tarkastettavaksi, lisäksi valvomme ja testaamme laatua itse ja Trafi tekee vuosittain tarkastuskäynnin tiloihimme, sanoo yrittäjä Antti Vallinen Ässä Uusiorenkailta Lammilta. Tälläkin hetkellä Suomen maanteillä ajaa ryhmä testikuljettajia, jotka raportoivat meille käytetyn kumiseoksen ominaisuuksista. Joskus aikanaan uusiorenkaiden pintakumi irtoili, ja renkaat saivat tästä syystä huonoa mainetta. Tämä näkyy yhä ennakkoluuloina osalla ihmisistä. Me tiedämme, että tämä huoli on turha, siksi annammekin renkaillemme aina takuun, lupaa Antti Vallinen.
Ässä Uusiorenkaat on maan ainoita uusiorenkaita valmistavia yrityksiä. Antti Vallinen uskoo, ettei alalle ole tunkua.
–Tämä on melko puhtaasti käsityötä ja kaikki koneet ovat yksinomaan uusiorenkaiden valmistukseen. Konekanta on Suomesta myyty ulos, eikä aloittelevan yrityksen käytännössä kannata sellaiseen investointiin lähteä.

Uusiorenkaiksi kelpaavat vain laatumerkit
Uusiorenkaiksi kelpaavat Michelinin, Bridgestonen ja Continentalin renkaat.
– Rengasrungon on oltava riittävän luja, jotta se voidaan pinnoittaa uudelleen. Meille renkaita toimittavat ammattimaiset kerääjät, jotka hakevat niitä rengasliikkeiltä. Meille voi myös tuoda renkaita suoraan. Aika iso osa renkaista menee suoraan rengasromuksi, koska pienikin vika rungossa estää pinnoituksen, kertoo Antti Vallinen.
Vanhoista renkaista jyrsitään pois pintakumi noin kymmenen millimetrin paksuudelta. Sen jälkeen renkaaseen paistetaan uusi kumi ja kuviot.
– Kumi tulee Portugalista pitkinä nauhoina, joka paistetaan runkoon. Nastarenkaiden jokainen nasta istutetaan renkaaseen yksitellen ja käsityönä.

Uusiorengas on huomattavasti edullisempi kuin uusi tehdasvalmisteinen laaturengas
–Runkokustannukset ovat uuden renkaan hinnasta noin 25 prosenttia, mikä jää uusiorenkaassa pois, toteaa Antti Vallinen.
Ässä Uusiorenkaan valmistusprosessi täyttää ISO 9001 –ja ISO 14001 –mukaiset laatu- ja ympäristövaatimukset ja yrityksen renkaat saivat ensimmäisenä Suomessa E108 –hyväksynnän.

Ketään ei jätetä pulaan
Ässä Uusiorengas panostaa palveluun ja rengassäilytykseen.
– Lähdemme vaihtamaan renkaan tien päälle mihin vuorokauden aikaan tahansa, jos autoilija meidät sinne hälyttää. Kilometrirajaa ei ole etenkään viikonloppuisin, koska tuolloin autoilija ei saa apua rengasongelmassaan juuri mistään. Meiltä löytyy ratkaisu ongelmaan. Täällä maalla lähdetään aina apuun, eikä ketään jätetä pulaan.
Rengassäilytyksessä on myös muun muassa helsinkiläisiä asiakkaita.
– Meillä talvi- tai kesärenkaat saa alle heti, eikä vaihtoa tarvitse jonottaa viikkoa tai kahta. Moni pääkaupunkiseudun autoilija ajaa tänne matkallaan pohjoiseen ja vaihdattaa renkaansa odotellessa. Hintamme ovat sen verran edulliset, että esimerkiksi Helsingistä kannattaa ajaa tänne varta vasten.

Ässä Uusiorenkaat
Talvitientie 18, 16900 LAMMI
Puh. 03 633 7299
myynti@assarengas.fi
www.assarengas.fi

Tämä artikkeli on toteutettu kaupallisessa yhteistyössä Ässä Uusiorenkaiden kanssa.
Artikkeli on julkaistu Keski-Hämeen paperilehdessä 8.11.2018.

 

Mainoksia

Mainossisältö

Sosiaalisessa mediassa

TV-ohjelmat