Pääkirjoitukset

Digiloikkaa

Esa Joensuu on Keski-Hämeen yrittäjä ja vastaava päätoimittaja.

Tällä viikolla Keski-Hämeen verkkosivuilla keski-hame.fi näkymä on muuttunut. Vanha sivusto oli jo aikansa elänyt, vaikkakin asiointipalvelut sitäkin kautta hoituivat edelleen. Uuden palvelun tekeminen viikottaisen lehtityön ohessa otti aikansa. Tekniset ratkaisut ehtivät vaihtua prosessin aikana moneen kertaan, niin nopeaa on kehitys ollut verkossa.

Uusi sivustomme antaa tilaajallemme paljon enemmän: tuoreita uutisia lajiteltuina pitäjän tai aihepiirin mukaan, rikastetun näköislehden, sosiaalisen median ”some-seinän”, säätiedot ja paljon muuta. Myös tutut asiointimahdollisuudet ovat tallella, ja lisäksi tilaaja pääsee itse hallinnoimaan omaa tilaustaan, esimerkiksi tekemään osoitteenmuutoksen.

Uuden sivuston lisäksi tuomme Raitti-sovelluksen avulla uutiset, näköislehtiarkiston ja some-seinän myös tilaajan kännykkään tai tablettiin. Tilaaja voi ladata Raitti-sovelluksen oman matkapuhelimensa käyttöjärjestelmän mukaan ilmaiseksi Applen tai Googlen sovelluskaupasta. Raitti-sovelluksessa asiat on optimoitu toimimaan hyvin juuri kännykän tai tabletin näytöllä. Keski-Häme kulkee siis tästä lähtien aina mukanasi omassa matkapuhelimessasi!
Kaikki tämä digipalvelu tulee paperilehden tilaajalle tilaushintaan sisältyen. Pelkän digipalvelun voi tilata myös erikseen. Emme kuitenkaan unohda paperilehteä. Se on suurimmalle osalle lukijoistamme kuitenkin se odotetuin ja tärkein paikallinen uutisväline. Myös paperilehti tulee saamaan lähiaikoina piristystä ulkoasuun ja sisältörakenteeseen. Osalle tilaajista paperilehden jakelu on toiminut harmittavin viivästyksin. Jakeluratkaisujen kanssa painimme edelleen sitkeästi, jotta lehti tulisi kaikille tilaajille luvattuun aikaan.

Sähköisestä tai paperisesta jakelutavasta riippumatta pidämme Keski-Hämeen tärkeimpänä asiana kuitenkin sen sisältöä. Tilattavana tuotteena ja palveluna meidän kunnia-asiamme on käyttää kaikki mahdolliset resurssimme kustannustehokkaasti nimenomaan hyvään ja lukijoiden odottamaan sisältöön. Tiedotteita on helppo jakaa eteenpäin, mutta oikeat uutiset vaativat syntyäkseen syvällistä työtä ja aikaa.

 

Mainoksia

Sosiaalisessa mediassa

TV-ohjelmat